جمعيت پزشکی انگیزه خراسان قانونی تحقیقات

جمعيت: پزشکی انگیزه خراسان قانونی تحقیقات اخبار حوادث

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با کسب بازدهی بیش از ۱۲ درصدی از ابتدای سال، یکی از دوره های رونق خود را پشت سر می گذارد و همچنان پیشتاز بازارهای مالی و پولی کشو

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

سبدهای برنده در بورس تهران

عبارات مهم : ایران

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با کسب بازدهی بیش از ۱۲ درصدی از ابتدای سال، یکی از دوره های رونق خود را پشت سر می گذارد و همچنان پیشتاز بازارهای مالی و پولی کشور هست. عمده این رشد از اوایل تابستان شروع شد؛ جایی که شاخص کل بورس از کانال ۷۸ هزار واحدی مسیر نزولی خود را عوض کردن داد و اکنون تا نیمه بالایی کانال ۸۶ هزار واحدی افزایش کرده هست.

اما بازدهی فعالان بازار سهام طی این دوره با توجه به سبد سرمایه گذاری آنها متفاوت بوده هست. جهت آن دسته از بازیگران که به طور مستقیم سهام خرید و فروش می کنند باید به عملکرد صنایع متفاوت بورس توجه کرد. بررسی ها نشان می دهد در تابستان، گروه های کالایی نظیر فلزات اساسی، کانه های فلزی و فرآورده های نفتی با بیشترین اقبال ازسوی سهامداران همراه بودند.

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

کارشناسان معتقدند در فصل پاییز ریسک برجام در تقابل با قیمت دلار قرار می گیرد و تکرار الگوی تابستان در این دوره نیز دور از انتظار نیست. در سوی دیگر، سرمایه گذارانی قرار داشتند که از طریق صندوق های سرمایه گذاری (فعالیت غیرمستقیم) به بورس وارد شدند. بررسی ها تاکید می کند بازدهی بخش مهمی از این صندوق ها در ۶ ماه ابتدایی سال و همچنین ماه مهر از شاخص کل بورس بالاتر بوده هست. بنابراین صندوق ها می توانستند جهت فعالان غیرحرفه ای بازار سهام گزینه مطلوب تری باشند.

نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته با رشد ۱۸۳ واحدی همراه شد و در نیمه کانال ۸۶ هزار واحدی قرار گرفت. در حال حاضر به نظر می رسد معاملات بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در فصل جاری، شباهت های بسیاری با تابستان دارد، به طوری که روند قیمت ها در بازارهای جهانی در مسیر مناسبی قرار داشته و قیمت دلار نیز روند رو به رشد خود را ادامه می دهد. در برابر ولی همچنان ریسک سیاسی مربوط به تصمیم کنگره آمریکا در خصوص برجام پابرجاست. ریسکی که بیشترین تاثیر خود را بر گروه هایی همچون ماشین به جا می گذارد.

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با کسب بازدهی بیش از ۱۲ درصدی از ابتدای سال، یکی از دوره های رونق خود را پشت سر می گذارد و همچنان پیشتاز بازارهای مالی و پولی کشو

بر این اساس به نظر می رسد در پاییز نیز شاهد پیشتازی گروه های کالامحور همچون فلزی- معدنی ها، پالایشی ها و پتروشیمی های اوره ساز و متانول ساز باشیم. در عین حال انتظار می رود گروه های کم ریسک تر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران همانند مخابراتی ها و رایانه ای ها که عمدتا تصویر العمل کمتری به شرایط سیاسی و ریسک های سیستماتیک نشان می دهند، تظاهر کنند. در این میان تنها اصلاح قیمت ها می تواند باعث زیاد کردن جذابیت قیمتی نمادهای زیرمجموعه سایر گروه های سهامی شود.

تکرار تابستان بورس در معاملات پاییز

همان طور که در گزارش دوشنبه «دنیای اقتصاد» تحت عنوان «خطای تحلیلی در بورس تهران» اشاره شده است هست، همواره به صورت سنتی تابستان به علت فشار تسویه اعتبارات کارگزاری ها در شهریورماه به عنوان فصل رکود بازار سهام همراه با ریزش سطح قیمت ها و افول ارزش معاملات آشنا می شد. وضعیتی که البته در شهریور امسال صورت ای متفاوت به خود گرفت، به طوری که با وجود افت ارزش معاملات، نماگر بازار سهام رشد ۲/ ۴ درصدی را تجربه کرد. در این ماه اگرچه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با فشار فروش و هراس از تسویه اعتبارات مواجه بود ولی سیگنال های مثبت از بازار جهانی، رشد قیمت دلار و انتظار جهت تعدیل مثبت در نمادهای فلزی و معدنی و همچنین سیگنال های مثبت از دیگر گروه ها مانند پالایشی ها موجب شد شاخص به مسیر صعودی خود ادامه دهد. در مجموع طی ۳ماه تابستان، شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با بازدهی ۹ درصدی همراه شد.

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

همچنین عملکرد تابستان ۹۶ نشان از کسب بیشترین بازدهی به وسیله گروه های کامودیتی محور (کالایی ها) بازار سهام دارد. به این ترتیب ۳ گروه فلزات اساسی، کانه های فلزی و فرآورده های نفتی به ترتیب با رشد ۴۰، ۳۷ و ۲۴ درصدی در صدر دیگر صنایع بورسی قرار گرفتند. در نقطه برابر گروه سایر معادن با تک نماد «کماسه»، استخراج نفت با تک نماد «حفاری» و دستگاه های برقی به ترتیب با افت ۳۲، ۲۴ و ۱۱ درصدی بیشترین ریزش را در کارنامه تابستان ۹۶ بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ثبت کردند. بر این اساس تابستان امسال را می توان تابستان داغ گروه کالامحور بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران عنوان کرد. در حال حاضر نیز با ورود به فصل پاییز وضعیتی مشابه تابستان دیده می شود. قیمت کالاها در بازارهای جهانی همچنان در سطوح بالایی قرار دارند. قیمت دلار به روند افزایشی خود ادامه داده است.

با این شرایط به نظر می رسد همچنان شاهد پیشتازی گروه های کالامحور همچون فلزی-معدنی ها، پالایشی ها و پتروشیمی ها باشیم. در عین حال انتظار می رود گروه های کم ریسک تر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران همانند مخابراتی ها و رایانه ای ها که عمدتا تصویر العمل کمتری به شرایط سیاسی و ریسک های سیستماتیک نشان می دهند، تظاهر کنند. در این شرایط از آنجایی که گروه های مذکور جزو گروه های بزرگ بازار سهام هستند، انتظار می رود، رشد شاخص ادامه یابد.رشدی که بعید نیست شاخص سهام را تا قله تاریخی هدایت کند. با این همه نباید فراموش کرد که همچنان ریسک سیستماتیکی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را ترساندن می کند. تصمیم کنگره در رد یا تایید گزارش مدیر جمهوری آمریکا در مورد برجام موضوعی است که همچنان بر سر معاملات سهام سایه افکنده هست. در ادامه گزارش به تشریح عوامل مذکور می پردازیم.

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با کسب بازدهی بیش از ۱۲ درصدی از ابتدای سال، یکی از دوره های رونق خود را پشت سر می گذارد و همچنان پیشتاز بازارهای مالی و پولی کشو

محرک های پاییز بورس تهران

تداوم رشد قیمت ها در بازارهای جهانی: همان طور که اشاره شد یکی از بااهمیت ترین عواملی که زمینه رشد ۹ درصدی نماگر بازار سهام طی معاملات تابستان را فراهم آورد، رشد قابل توجه قیمت ها در بازارهای جهانی بود. وضعیتی که با ورود به پاییز نیز همچنان استمرار دارد. بر این اساس روز گذشته نیز قیمت بسیاری از فلزات اساسی با رشد همراه شد.قیمت مس دیروز با رشد ۲/ ۱ درصدی همراه شد و به ۷۰۹۷ دلار در هر تن رسید. مرکز آمار چین روز گذشته آمار تولید مس کاتد چین در ماه سپتامبر را انتشار داده است که نشان از رشد ۸/ ۶ درصدی معادل ۷۷۴ هزار تن (بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۶) داشت.

واردات کنسانتره چین نیز در ماه سپتامبر به رقم ۴۷/ ۱ میلیون تن رسیده که بالاترین سطح در ۶ ماه گذشته هست. این آمار که به معنای شدت یافتن تقاضای واردات کنسانتره مس به وسیله چین بوده، محرکی جهت رشد قیمت این فلز به شمار می رود. بهای آلومینیوم نیز دیروز ۱۶ دلار زیاد کردن یافت و ۲۱۵۸ دلار در هر تن معامله شد. همچنین در معاملات روز گذشته بورس های لندن و شانگهای، قیمت روی روندی رو به رشد داشت. روی با رشد ۴/ ۱ درصدی تا سطوح ۳۱۷۹ دلار در هر تن رشد کرد. در این خصوص نیز انتشار آمار کم کردن ۷/ ۲ درصدی تولید روی چین به عنوان محکی جهت زیاد کردن واردات این کشور و در نتیجه رشد تقاضای جهانی عمل کرد. سرب نیز اوضاع مشابهی را تجربه و به سطوح ۲۰۵۸ دلار در هر تن در بورس لندن افزایش کرد.

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

قیمت بیلت فولاد نیز در معاملات دیروز تانگشان چین با رشد ۶ دلاری همراه شد. در این خصوص در حالی شهرداری تانگشان، فولادسازان این شهر را یک ماه سریعتر از موعد قانونی به اجرای برنامه کم کردن تولید مدنظر دولت چین ملزم کرده بود که روز یکشنبه از واحدهای صنعتی از جمله فولادسازان خواست تا جهت جلوگیری از آلودگی شدید پیش روی این شهر تولید خود را در سه روز آتی بیش از پیش کم کردن دهند.به این ترتیب به نظر می رسد در پاییز نیز همچنان شاهد استمرار رشد قیمت ها در بازارهای جهانی باشیم. امری که می تواند اقبال معامله گران به سهام مربوطه در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را استمرار بخشد.

روند صعودی قیمت دلار: قیمت دلار که از ۱۷ مهرماه با نزدیک شدن به مهلت اعلام تصمیم ترامپ درخصوص برجام افسارگسیخته وارد کانال۴ هزار تومانی شده است بود، روز گذشته نیز به ۴۰۲۳ تومان رسید. قیمت ارز همواره از متغیرهای تاثیرگذار بر شاخص قیمت سهام در بورس های معتبر دنیا هست. در واقع قیمت ارز، قیمت نسبی پول خارجی به پول داخلی است که به عنوان یکی از عوامل کلان اقتصادی، همواره مورد توجه جامعه اقتصادی و مالی بوده هست. در این میان با توجه به صادراتی و وارداتی بودن شرکت های فعال در بازار سهام و میزان وابستگی آنها به قیمت ارز، نوسانات قیمت ارز می تواند تاثیرات متفاوتی بر منابع پذیرفته شده است در بورس و شرکت ها بگذارد.

به عبارتی دیگر در صورتی که یک بنگاه اقتصادی جهت تامین مواد اولیه، خرید تجهیزات و تکنولوژی تولید از تقاضاکنندگان ارز باشد، تغییرات قیمت ارز می تواند برنامه های تولیدی این شرکت ها را دستخوش تغییراتی کند و بهای تمام شده است محصولات تولیدی این دسته از بنگاه ها را زیاد کردن یا کم کردن دهد. در برابر زیاد کردن قیمت ارز جهت شرکت های صادرات محور، اثری مثبت در پی دارد. به این ترتیب با رشد قیمت ارز به خاص دلار، محصولات تولیدی این کشورها با قیمت بالاتری به فروش رفته و سودآوری بیشتری نصیب شرکت های صادرکننده می شود. این عامل حمایتی ولی تنها مختص قیمت ارز در بازار آزاد نیست.

در حال حاضر قیمت تسعیر ارز در یکی از صنایع بزرگ بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران قیمت مبادله ای هست. همانطور که پیش از این نیز در گزارش های «دنیای اقتصاد» بررسی شد، رشد قیمت ارز مبادله ای در میان پالایشی ها به طور همزمان بر خرید و فروش این شرکت ها تاثیرگذار است و با زیاد کردن حاشیه سود پالایشی ها، زیاد کردن سودآوری را به دنبال دارد. رصد نوسانات قیمت دلار مبادله ای از ابتدای سال تاکنون نیز نشان دهنده رشد حدود ۶ درصدی این ارز است.در این میان نیز با فرض استمرار رشد قیمت دلار در ماه های آتی، از آنجا که برآیند زیاد کردن قیمت این ارز به نفع ۵۰ درصد شرکت های بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ارزیابی می شود، نقش حمایتی رشد این قیمت بر اوضاع آتی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران کاملا عیان است.

معامله گران در انتظار تصمیم کنگره آمریکا

با وجود اینکه انتظار می رفت با شروع مهرماه شاهد ورود نقدینگی تازه به بازار سهام باشیم، ولی هراس از ریسک های سیاسی ناشی از سخنان ترامپ درخصوص برجام باعث وضعیتی تصویر در این بازار شد؛ به طوری که بخشی از نقدینگی حاضر در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با نگرانی از این ریسک سیستماتیک از بازار خارج شدند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از سبد سهام حقیقی ها به پرتفوی معامله گران حقوقی انتقال یافته شد.دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا در هفته نهایی مهرماه، ضمن ایراد بیانات تند علیه ایران، آینده توافق هسته ای را به کنگره سپرد تا در یک مدت ۶۰ روزه این عنوان را تعیین وظیفه کند. درخصوص نتیجه گیری کنگره تحلیل های بسیاری شنیده می شود. در این میان نتیجه هر چه باشد ولی در این مهلت تعیین شده، زیاد کردن احتیاط در میان معامله گران را به دنبال خواهد داشت. در این میان به نظر می رسد خودرویی ها بیشترین تصویر العمل را نسبت به این عنوان نشان دهند.

همگام با بازیگران بازار

روز گذشته عوض کردن مالکیت میان بازیگران مهم بازار بیش از ۷۹ میلیون سهم و در مسیر حقیقی به حقوقی بود. این جابه جایی نقدینگی معادل ۳۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان را از سبد سهام حقیقی ها به پرتفوی حقوقی ها انتقال یافته کرد تا بیشترین مقدار عوض کردن مالکیت به نفع بازیگران حقوقی از ۱۶ مهرماه در کارنامه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ثبت شود. بیشترین میزان خالص خرید در معامله گران حقوقی ولی به نماد معاملاتی شرکت داده گستر عصر نوین تخصیص داده شده است داشت. به این ترتیب دیروز افزون بر ۴۵ میلیون سهم «های وب» به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از سبد سهام معامله گران حقیقی به پرتفوی حقوقی ها انتقال یافته شد.

بعد از «های وب»، بیشترین خالص خرید حقوقی ها در نماد معاملاتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش شکل گرفت. به طوری که حدود ۲۶ میلیارد تومان از خریدهای روز گذشته در نماد «کاوه» از سوی حقوقی ها به ثبت رسید. هر چند خرید معامله گران حقیقی از این نماد از حقوقی ها سبقت گرفت ولی با فروش ۹۹ درصدی این معامله گران (حقیقی ها)، ورق عوض کردن مالکیت به نفع معامله گران حقوقی برگشت. در مجموع برآیند این عنوان به عوض کردن مالکیت ۲۶ میلیون سهمی «کاوه» به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان در مسیر حقیقی – حقوقی منجر شد.

در آن سوی بازار نیز حقیقی ها بیشترین تحرک خود را در نماد معاملاتی شرکت های الکتریک ماشین شرق ، فولاد مبارکه اصفهان و کابل البرز دیده شد. به این ترتیب دیروز حدود ۴ میلیون سهم «خشرق» از پرتفوی سهامداران حقوقی به سبد سهام حقیقی ها انتقال یافته شد. این جابه جایی رقمی معادل یک میلیارد و ۹۶ میلیون تومان به پرتفوی این گروه از معامله گران انتقال یافته کرد. «فولاد» نیز که بعد از انتشار آینده نگری درآمد هر سهم خود جهت دوره ۶ ماهه روی سامانه کدال و تعدیل مثبت ۷۸ درصدی، مورد توجه سهامداران حقیقی قرار گرفته هست، دیروز نیز شاهد عوض کردن مالکیت ۴/ ۷ میلیون تومانی به نفع این معامله گران بود. در «بالبر» نیز ۵/ ۲ میلیون سهم به ارزش ۶۲۰ میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی انتقال یافته شد.

در بازار چه گذشت؟

همان طور که اشاره شد، در داد و ستدهای روز گذشته شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ۱۸۳ واحد (معادل ۲/ ۰ درصد) رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن (با اثر یکسان نمادها) ولی وضعیتی متفاوت داشت و با افت حدود ۱۱/ ۰ درصدی همراه شد. موضوعی که نشان از تاثیرگذاری نمادهای بزرگ بازار سهام بر نماگر مهم بازار دارد. ارزش معاملات خرد بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز دیروز روندی صعودی گرفت و با رشد ۳ درصدی نسبت به روز دوشنبه، به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسید.در عین حال روز گذشته حدود ۵۱ درصد از ارزش معاملات در اختیار ۱۰ نماد قرار گرفت. در این میان نماد معاملاتی شرکت های داده گستر عصرنوین، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات کشور عزیزمان ایران و پالایش نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین ارزش معاملات این روز بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را تجربه کردند.

بررسی روند صنایع بورسی در روز گذشته نشان می دهد از ۳۸ صنعت مورد بررسی، شاخص ۱۵ صنعت با رشد همراه شد و ۱۹ صنعت نیز معاملات روزانه خود را با افت پشت سر گذاشتند (شاخص ۴ صنعت عوض کردن نکرده ماند). در این میان گروه انتشار، چاپ و تکثیر با تک نماد «چافست» بیشترین بازدهی (۸۵/ ۴ درصد) در میان صنایع بورسی را کسب کرد. بعد از آن نیز قندی ها با رشد ۲ درصدی همراه شدند و استخراج سایر معادن بازدهی ۵/ ۱ درصدی را تجربه کرد.

در برابر ولی گروه زراعت با تحمیل زیان ۵/ ۳ درصد به سهامداران خود در قعر جدول بازدهی روز گذشته صنایع بورسی قرار گرفت. در عین حال روند صنایع روز گذشته بازار سهام نشان از زیاد کردن تقاضا در گروه های کالایی دارد. به این ترتیب فلزی ها با بیشترین ارزش معاملات بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. گروه اطلاعات و ارتباطات نیز به لطف معاملات در تک نماد خود یعنی «های وب» در رده دوم صنایع بورسی از منظر ارزش معاملات قرار گرفت. بعد از گروه اطلاعات و ارتباطات، بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار گروه ماشین و ساخت قطعات قرار گرفت. خودرویی ها نیز معاملاتی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان را تجربه کردند.

روز گذشته «خساپا» و «خودرو» به عنوان بزرگ ترین نمادهای این گروه به ترتیب شاهد عوض کردن مالکیت ۲۷ و ۵۷۱ میلیون تومانی به نفع معامله گران حقوقی بودند. بیشترین زیاد کردن قیمت روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز به نماد معاملاتی شرکت های معادن منگنز ایران، قند شیرین خراسان، افست، قند اصفهان و کابل البرز تخصیص داده شده است پیدا کرد. در برابر ولی نماد معاملاتی شرکت های حمل ونقل بین المللی خلیج فارس، سیمان شاهرود، کشور عزیزمان ایران تایر، حمل و نقل پتروشیمی و پاکسان بیشترین کم کردن قیمت سه شنبه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را تجربه کردند. پالایشی ها نیز روز گذشته روند قیمتی مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به طوری که از ۷ نماد فعال در گروه فرآورده های نفتی، ۵ نماد با رشد قیمت همراه شدند. در این خصوص رشد حدود ۲۹ درصدی بهای نفت برنت از ۲۱ ژوئن تاکنون و به دنبال آن زیاد کردن حاشیه سود پالایشی ها از بااهمیت ترین عوامل بنیادی تاثیرگذار بر روند قیمتی این نمادها هست. در آن سو ولی همچنان نامشخص بودن قیمت گذاری پالایش و پخش عامل استمرار تردیدها است.

اخباراقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | تابستان | تابستان | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

سبدهای برنده در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار